Licht je verkooporganisatie en -proces door

In een aantal uitgekiende stappen, checklists en advies komen we tot een sterk actieplan om je verkoopproces performant te maken.

Licht je verkooporganisatie en -proces door

Op basis van een doordachte 60-punten checklist leggen we het verkoopproces en de verkooporganisatie bloot waarna we verdiepend daarmee aan de slag gaan met tools en inzichten om de sturende kracht en resultaten van de sales te verhogen. Die intensieve oefening houdt rekening met de bedrijfsdoelstellingen en beschikbare middelen.

Volgende stappen komen aan bod:

State-of-the-art: overzicht van de huidige verkoopstrategie en -activiteiten.

De eigen werkorganisatie van de verkoopleiding.

De rapportering van het verkoopteam: hoe nog optimaler laten verlopen?

Analyse van hun verkoopinspanningen en analyse van hun verkoopcijfers: hoe nog optimaler in kaart brengen (Sales scorecard)

Opmaak van een sjabloon voor individuele bespreking van verkoopactiviteiten en verkoopcijfers per verkoper: hoe laten we dergelijk gesprek verlopen en wat moet aan bod komen.

Verkoopacties in de markt zetten: strategie en implementatie

  • Lead nurturing & lead generation
  • Incoming leads
  • Leads benaderen - reactief
  • Leads benaderen - proactief
  • Offerte aanvraag
  • Offerte opvolging
  • Cross- & upselling bestaande klanten
  • Dienst-na-verkoop

Motiverend coaching, meetings - groep & one-to-one

Functieomschrijving External & Internal sales

Verbeteren van gebruikt verkooptools

Individuele screening van verkoopcompetenties van het verkoopteam en training (coaching) traject per verkoper voorstellen.

Fieldcoaching: methodieken en evolutiechecklists

Wenst u meer informatie?

Contacteer ons